Toch anders dan verwacht..

14 december 2016
Het boek gaat over Adam. Veertiger getrouwd met Claire en geen kinderen. Na 20 jaar krijgt hij een e-mail van Angelina die zijn hele leven weer op zijn kop zet. Twintig jaar geleden raakten Adam en Angelina verliefd op elkaar maar de liefde bleef niet duren. Adam was namelijk voor zijn werk in Australie en toen zijn opdracht erop zat ging hij terug naar Engeland en Angelina ging terug naar haar verleden. Door de mail gaat hij zich afvragen wat er zou gebeurd zijn moest hij deze keuze niet hebben gemaakt.

De cover: ik vind het niet een mooie cover maar wel passend bij het verhaal een man en vrouw die samen muziek maken. De man is Adam die piano speelt en de vrouw is Angelina die hier zingt. De kleuren vind ik echt schreeuwend niet zo mijn ding.

Van de auteur Graeme Simsion had ik wel al eerder een boek van gelezen namelijk het bekende Het Rosie Project. Hierdoor waren de verwachtingen ook erg hoog maar deze zijn niet volledig ingelost. De humor waarin je wordt meegesleept in Het Rosie Project ontbreekt volledig wat toch wel jammer is want hierdoor wordt het boek net iets zwaarder qua emoties. Van het verhaal had ik dus ook iets anders verwacht. Is het een slecht boek? Nee, absoluut niet. Het is een verhaal wat heel prettig leest door de fijne schrijfstijl. Ook de flashbacks geven het boek iets extra’s. Is het verhaal voorspellend ergens zou ik zeggen van wel je voelt al aankomen wat er gaat gebeuren maar ik heb evengoed van het boek genoten.

Meer recensies van