Recensie van boekjesenplantjes

boekjesenplantjes 07 oktober 2022
Toen ik zag dat er een feelgoodroman op komst was over rockmuziek en liefde, kon ik niet anders dan deze kopen en lezen. Het verhaal gaat over Fleur, ook wel bekend als Fleur Flirt, een vlotte jonge meid die geniet van wat mannelijke aandacht. Niet op een vulgaire manier, wel omdat ze hier zelfzeker door wordt en omdat ze toch niets te verliezen heeft. Op een dag krijgt ze reuzeleuk nieuws, waardoor ze de jongens van een rockband ontmoet. Meteen voelt ze het effect dat Jeff, de leadzanger, op haar heeft. Zo knap als hij is, zo arrogant is hij ook. Fleur weet niet wat ze moet doen, ze ziet alles als een unieke kans, maar kan ze wel samenwerken met iemand als Jeff, die haar compleet van de wijs brengt?

Wat een leuk verhaal is dit! En het begint al bij die fijne, uitnodigende cover. Kristie Raaijmakers is erin geslaagd mij te boeien vanaf de eerste tot de laatste zin. Het concept van dit boek ligt pal in mijn interesseveld. Vroeger was rock mijn favoriete genre, en eens je daarvan geproefd hebt, geraak je het nooit meer kwijt. En laat dat nu net zijn waar dit boek bomvol van zit. Ik werd er erg enthousiast door. Knappe muziekkeuzes trouwens.

De schrijfstijl van de auteur is erg vlotjes, waardoor het boek leest als een trein. Ik had het in één dag uit en een boek is pas goed als het je slaap verstoort, toch? Het is een verhaal boordevol vreugde, vriendschap maar ook met de nodige humor, verdriet en misverstanden. Kortom: interessant en boeiend. Voorspelbaar, en toch verrassend.

Fijn om te weten is dat 'Compleet van de wijs' het eerste deel van vier is. Dit betekent dat er nog veel meer op komst is, telkens met een andere hoofdpersoon. Dat vind ik een tof concept, goed gevonden.

Ik heb gelachen en meegeleefd met dit boek. Het is op en top feelgood. De verhaallijnen zitten goed in elkaar en volgen elkaar goed op. Je krijgt een duidelijk beeld van het hoofdpersonage, Fleur, maar ook de andere personages krijgen voldoende aandacht. Het boek was hierdoor goed in evenwicht. Ik heb er met volle teugen van genoten. Meer van dat, please!

Meer recensies van boekjesenplantjes