Een ijzersterk debuut in een natuurlijke, fantasierijke wereld

Boektuin 26 januari 2021
“Ik zie een licht in jou dat ik voor zover het in mijn macht licht zal beschermen”

Twee zussen, Céli en Phaun, zijn opgegroeid in een Elfyndorpje in het Wederwoud. Hun ouders zijn overleden en Céli is ziek. Haar leven heeft ze op pauze gezet om voor haar zieke zus te zorgen, maar beter wordt ze niet. Céli heeft niet lang meer en Phaun zal er alles aan doen om haar te genezen. Als ze hoort dat er een kans is om haar zus te kunnen redden, start haar avontuur.

Voorbij het Wederwoud speelt zich af in een prachtige, goed uitgedachte wereld. Deze is gevuld met verschillende soorten wezens, allen met hun eigen gebruiken en bijzondere verschijning. Ook komt er in het boek wat geschiedenis voor van het rijk en de diverse provincies. De mooie kaart die zich in het boek bevindt kun je hierbij houden om te leren waar dingen gebeurd zijn en wie zich waar bevindt.

Céli, haar levenspartner Noova en Phaun zijn de hoofdpersonen in dit verhaal. Allemaal hebben ze duidelijke en goed uitgewerkte karakters en dit komt naar voren in hun interactie met anderen en hun eigen gedachtes. Phaun, waarover je het meest zal lezen is een écht onbevangen, dapper meisje met de blik van een wereldverbeteraar.

Een beeldend geschreven verhaal, vol onverwachtse wendingen, nieuwe vragen, vriendschap, waardering en liefde voor de natuur. Voor iedereen die van fantasy houdt, lees dit boek! Dat overigens eindigt met een enorme cliffhanger… Maar gelukkig komen er nog meer delen.
Valentijn Ringelberg, wat een prachtig debuut! Ik kijk uit naar derest.

Meer recensies van Boektuin