De struikland koningin

Booksanddrawings_ 06 augustus 2019
Er waren eens twee zussen, die door een bijna onbreekbare band voor eeuwig aan elkaar verbonden waren. Als ze boos werden, versplinterden spiegels. Als ze blij waren, bloeiden er bloemen. Het was magie waar ze zuinig op waren, totdat Essie omkwam bij een vreselijk ongeluk, en haar ziel in deze wereld werd opgesloten.
Roa komt uit de Struiklanden, een gebied dat jarenlang is onderdrukt door de koning van Firgaard. Het leek dan ook de perfecte kans toen Dax, haar jeugdvriend en kroonprins van Firgaard, haar om hulp smeekte om zijn vader af te zetten. Roa beloofde Dax en zijn zus Asha te helpen met een leger, als hij haar koningin zou maken.
Nu is Roa een ongeliefde struiklanderkoningin, ver van huis en getrouwd met de jongen die verantwoordelijk was voor het ongeluk van haar zusje. En het ergste: Dax komt zijn gemaakte beloften niet na, en haar volk lijdt nog steeds.
Dan doet zich een kans voor om alles recht te zetten, een kans voor Roa om te ontsnappen, haar volk te redden en haar zus te wreken.
Ze hoeft alleen maar de jonge koning te vermoorden.

Dit deel gaat verder vanuit het perspectief van Roa, ze is nu de koningin van Firgaard en ze is getrouwd met de nieuwe koning Dax. Door alle hectiek in de hoofdstad Firgaard is er veel chaos en verzet in de hoofdstad, ze denken dat Roa alleen maar koningin is geworden voor macht en helemaal niet van Dax houd maar is dat wel zo?
In dit deel zitten wat minder draken en wat meer romantiek, er zijn wel wat draken maar niet zo veel als in deel 1. Maar in dit boek zitten weer hele gave zandstormen en hele interessanten verhalen van de struiklanders!Ik moet wel zeggen dat ik het helemaal niet zo verveeld vond want dit verhaal heeft andere pluspunten waardoor je het boek alsnog als een speer leest.
Ik vind ook de romantiek beter want in het verhaal met Asha vond ik de romance wat oppervlakkig en niet helemaal goed beschreven en ik merk dat Kristen het in dit deel veel meer naar voren wilt brengen waardoor het veel beter paste en ik het ook veel beter vond dan in in het verhaal met Asha.

En ook dit boek leest als een speer voordat je het weet ben je over de helft! En ik vond ook vooral het einde erg verrassend!
en het meest interessante was toch ook wel dat de vogel die ze steeds bij zich draagt haar zus is! Haar geest zit in de vogel. Dat heeft te maken met een gebeurtenis die in het boek volledig word uitgelegd en ik ga niks spoilen, maar het is heel erg interessant!
Ik kijk heel erg uit naar het 3de deel in de serie, de titel is al bekend en de cover ook! Hij is weer zo prachtig! En het boek heet De Piratendief, en is vanuit het perspectief van Safire verteld!

Ik geef Iskari, de gevangen koningin van Kristen Ciccarelli daarom ***** sterren!

Meer recensies van Booksanddrawings_