Een heerlijke feelgoodnovelle met leuk fashiongehalte!

Booksanddreamz 03 augustus 2021
Opnieuw slaagt Chantal Claassen erin een heel leuk verhaal neer te zetten! Bij een novelle is het naar mijn gevoel altijd een moeilijke opdracht voor de schrijver om een goed evenwicht te vinden tussen voldoende dialoog om het verhaal vlot leesbaar te houden en ook genoeg beschrijvingen om het verhaal te kunnen kaderen. Chantal is hier echt in geslaagd, want het boek leest prettig.
Ook inhoudelijk kom je als lezer aan je trekken. Een toffe feelgood moet voor mij emotioneel zijn en vooral bij een korter verhaal mogen de personages niet te oppervlakkig worden. Geen probleem echter in dit boek. Je leert Bibi, het hoofdpersonage, echt wel kennen: onzekerheid, twijfel, schaamte (het soort waarvan het schaamrood op je wangen tot aan je oren reikt), vlinders in de buik, chaos in het hoofd, blijheid, verdriet, in de war. Het hele scala aan gevoelens- en gedachtenwereld van Bibi passeert de revue. Heerlijk!
Rating: *****

Meer recensies van Booksanddreamz