Het begint een baby, achtergelaten in de sneeuw. Een moeder die struikelde in de sneeuw en niet meer overeind kwam. De baby gevonden door een kleine circuskaravaan.

Tenminste, zo denkt Luca dat het is gegaan. Hoe zijn leven was voordat hij deel was van het circus. Voordat hij de broer van Berio was. Voordat zij samen de gevaarlijke trapeze act hadden en elkaar blindelings vertrouwden.

Maar sommige dingen kunnen niet voor altijd zijn. Terwijl het bewind van Mussolini optrekt, en het lastiger wordt voor het kleine circus om te blijven reizen, komt ook de relatie tussen de broers onder druk te staan. Vooral als dan ook nog een meisje in beeld komt, fotograaf Yulia.

Alles wat licht is is een prachtig jeugdboek, met vleugjes historische fictie en prachtige momenten van relaties tussen mensen. Naar mijn mening, het perfecte boek voor de herfst. Terwijl het buiten kouder wordt, kan ik elke lezer aanraden om even te ontsnappen naar dit kleine reizende circus.

Lees mijn volledige recensie nu www.booksandmacchiatos.com of volg de directe link in mijn profiel!

Reacties op: Breekbaar, simpel, mooi.

Alles wat licht is - Marleen Nelen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 16,99 Bestel het e-book € 9,99