Gebaseerd op het leven van haar Italiaanse grootmoeder is de debuutroman van Juliet Grames (2019), vooral een ode aan heel bijzondere vrouw.

Stella Fortuna, sterrengeluk of geluksster, wordt geboren in een klein Italiaanse dorpje in Calabrië. Haar jeugd wordt gekenmerkt door vreemde ongelukken die haar bijna fataal worden. Maar dat is niet het enige wat haar kenmerkt. Stella heeft een eigen wil, is mooi en brutaal. Een aparte verschijning in het kleine Italiaanse dorp.

Als de familie op de vooravond van de Tweede Wereldoorlog naar New York emigreert, hoopt de dan 16-jarige Stella dat dit haar kans op vrijheid en onafhankelijkheid wordt. Zal deze geluksster haar eigen geluk kunnen vinden?

De acht of negen levens van Stella Fortuna is een boek wat je 400 bladzijdes lang aan de pagina gekluisterd houdt. Het perfecte zomerboek voor mensen die houden van een verhaal van een familie, met een vleugje Italiaanse zon en een vleugje magie.

Dank aan lsamsterdam voor het opsturen van dit prachtige recensie-exemplaar!

Lees mijn volledige recensie nu op www.booksandmacchiatos.com of volg de directe link in mijn bio!

Reacties op: Een verhaal van een familie, een vleugje Italiaanse zon en een vleugje magie.

De acht of negen levens van Stella Fortuna - Juliet Grames
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,50