Jullie weten dat ik veel kinderboeken lees. Simpel gezegd; Ik hou van de jeugdliteratuur. Maar er zijn maar een paar boeken die er echt voor mij uitspringen. Boeken die bij de eerste bladzijde lijken te fluisteren “Hier ben ik dan, kijk mij eens schitteren, lees maar eens door.”. De echte pareltjes in de jeugdliteratuur, die meteen een plekje weten te veroveren in mijn hart. Denk aan boeken als Lampje en Alles komt goed, altijd.

En nu is er weer zo eentje aan de collectie toegevoegd. Zo’n schitterend pareltje. Ik ben helemaal verliefd op De Geheime Tuin.

De Geheime Tuin is een boek over een verwend Engels meisje die na de dood van haar ouders in het grote landhuis van haar oom komt te wonen. Mary komt origineel uit India en is bleek en heel onaardig. Ze wil met niemand contact en al helemaal niet spelen. Maar dan vertelt Martha, het kamermeisje, over een geheime tuin. Een tuin ommuurd en met een afgesloten deur. De sleutel is kwijt, niemand mag meer in deze tuin komen.

Maar met de hulp van een roodborstje en wat onwaarschijnlijke vriendschappen vindt Mary misschien toch haar weg. En zullen er meer dingen tot bloei komen dan alleen deze geheime tuin.

Lees mijn volledige recensie op www.booksandmacchiatos.com of volg de directe link in mijn bio!

Reacties op: Kijk om je heen, wees betoverd, bloei.

De geheime tuin - Frances Hodgson Burnet
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,50