Dringt dit bij jullie ook zo hard door? 1 op de 7 vrouwen; een dochter, tante of collega. 1 op de 7. Een enorm confronterend statistiek, toch? Ik heb dit nummer eerder voorbij zien komen, maar het is bijna te moeilijk om echt stil te staan bij wat dit betekent. Dit statistiek liegt niet, ik denk dat iedereen wel op een of andere manier deze ziekte heel dichtbij heeft zien komen. Via vrienden, familie of collega’s. Bij mij is dit niet anders.

Daarom is Oktober de maand van de borstkanker. In deze maand wordt er aandacht gevraagd voor deze verschrikkelijke ziekte. En om even stil te staan en vooral aan hen te denken die in aanraking zijn gekomen met borstkanker.

En daarom de perfecte maand om het prachtige boek Hou me vast zoals ik was van Gaby Rasters te lezen. Gebaseerd op het verhaal van goede vriendin gaat het dit boek over Jasmijn. Jasmijn staat midden in het leven, begin 30. Ze is klaar voor de liefde, een nieuwe baan en alles wat het leven haar te bieden heeft. Maar dan voelt Jasmijn dat er iets niet helemaal goed is met haar lichaam. En gesprekken met haar vriendinnengroep gaat niet langer over mannen en taartjes eten. Maar over chemo en borstamputaties.

Ik verwachtte om te huilen bij Hou me vast zoals ik was en dit gebeurde ook. Maar ik mocht ook lachen, de lezer mag ook het leven vieren. Een boek van meerdere uiteindes, mooi op de meest kwetsbare manier.

Lees mijn volledige recensie nu op www.booksandmacchiatos.com of volg de directe link in mijn bio!

Reacties op: Mooi op de meeste kwetsbare manier.

Hou me vast zoals ik was - Gaby Rasters
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,99 Bestel het e-book € 9,99