In het boek Kapitein Kees introduceert Anke Kranendonk ons aan Kees. Kees heeft pas zijn zwemdiploma gehaald en heeft als cadeau een boot gekregen. Een echte boot, compleet met motor.

Kees is al vaker met zijn vader op stap geweest en besluit op een mooie dag zelf te gaan varen. Want het lijkt hem zo mooi om de grote rivier over te steken. Maar dat doet hij natuurlijk niet alleen. Bas mag mee, de hond van de buurvrouw, die alles eet. En ook Hector, de cavia. En misschien is er ook nog wel een plekje voor het mooiste meisje ooit. En tja, die hele oude mevrouw die ze door het bos zien lopen en overal “Ja” op antwoordt en anders om haar moeder roept, daar is ook nog wel een plekje voor. Want Kees wil een ijsje en dat wil deze mevrouw ook wel.

Kees begrijpt alleen niet zo goed waarom een helikopter boven zijn bootje cirkelt. En waarom de politie opeens zo dicht in de buurt komt.

Soms is er geen behoefte aan sprookjes in verre landen en grote avonturen, nee soms is een jongen met een bootje al avontuur genoeg. Lees mijn volledige recensie nu op www.booksandmacchiatos.com

Reacties op: Kapitein Kees is hoe kinderboeken horen te zijn.

Kapitein Kees - Anke Kranendonk
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 14,95