Poëzie en ik hadden elkaar nog niet echt gevonden. Hoewel ik altijd mooie verhalen hoor over verschillende collecties en ik ook graag deze wilde lezen, was dit toch een beetje een ver-van-mijn-bed-show. Ik heb een andere collectie al aan mijn boekenkast toegevoegd, maar tot nu toe ligt deze een beetje te verstoffen op de plank.

Dus, waar moet je dan beginnen als een poëzie-noob? Dat was de vraag. Ik wil wel, heel graag, maar het is allemaal toch ietwat intimiderend. Ik keek regelmatig bij de collecties in de boekenwinkel om toch weer snel weg te lopen.

Tot een paar maanden geleden opeens iedereen in de boekenwereld mega enthousiast was over de nieuwe collectie van Edward van de Vendel. Een boek met een hele grappige titel Wat je moet doen als je over een nijlpaard struikelt. Hé, jeugdliteratuur! Daar kan ik wel wat mee!

Ik reserveerde de collectie bij de bieb, wachtte ongeduldig op mijn beurt en las het boek in augustus. En werd tot over mijn oren verliefd.

Op www.booksandmacchiatos.com kan je nu lezen wat ik van deze collectie vond, kleine spoiler: ik ben fan!

Reacties op: Een uitbundige collectie van mooie teksten en even mooie plaatjes.

Wat je moet doen als je over een nijlpaard struikelt - Edward van de Vendel
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,99