We bevinden ons op een schip, en het papieren bootje wordt ter zee gelaten. Bijna kijken we niet naar de figuren die dit bootje hebben gevouwen. Een normaal ogende man, maar ook een mysterieus figuur. Een figuur met een cape en twee hoorns die uit het hoofd steken.

Het bootje begint zijn reis; onder de zeemeeuwen door, langs de schildpassen en de enorme walvis. Langs riffen en polen en tussen ijsschotsen door. De wondere wereld boven en onder water verbaast niet alleen het bootje, maar ook de lezer. Maar hoewel de lezer getrakteerd wordt op een geïllustreerde onderwaterwereld beginnen ook de kleine details op te vallen.

Waarom heeft dit bootje heeft een hengel? En wat doet dit mysterieuze onderwater wezen met een schaar in zijn hand? Is dat echt een salamander met 6 koppen?

Zwerveling van Peter van den Ende is een boek zonder woorden. Een boek over een bootje wat op reis gaat, een boek wat toch nooit stopt met praten.

In mijn recensie praat ik over mijn leeservaring, mijn verwondering en ook de vraag voor welke doelgroep dit boek geschikt is. Lees nu de volledige blog op www.booksandmacchiatos.com !

Reacties op: Een boek wat nooit stopt met praten.

Zwerveling - Peter van de Ende
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,50