Een magisch einde van een geweldig sprookje!

bookstamel 05 maart 2020
wauw ik zie niet vaak een boek met zo’n mooi binnenwerk. Nu is Hamley Books daar altijd wel erg sterk in maar in dit boek maken de prachtige tekeningen van Luna het helemaal af. Daarnaast begint elk nieuw hoofdstuk met een mooie grijze pagina met achtergrond. Daardoor weet je gelijk dat je aan een nieuw hoofdstuk begint.

Dat Luna van Roosen echt een talentje is merk je steengoed in Night Thinker. Het boek gaat namelijk naadloos verder waar Day Dreamer stopte. Ook in dit boek weet Luna haar lezers weer te boeien met een sterke verhaal lijn en mooie wendingen in het verhaal. De subtiele verwijzingen naar bestaande sprookjes geven het boek een mooie balans.

Het boek heeft alles wat een modern sprookje behoort te hebben. Een schurk een held en een prins op het witte paard. Want zeg nou zelf welk meisje heeft er nou nooit bij een vijver staan dromen of de kikker die ze zag een prins zou worden als ze hem kuste. De kikker en de prins heeft Luna prachtig in het verhaal verwerkt. De tekening daarbij is ook nog eens super tof!
Ik moet stiekem bekennen dat bobby mijn hart toch wel een beetje heeft veroverd. Dit personage zit gewoon heel erg goed in elkaar. Ik vind het zelf ook leuk hoe het hondje Henry in het verhaal is verweven. Hoewel Daydreamer wat meer romantisch was en Night Thinker iets meer de donkeren kant op ging zijn beide boeken steengoed! Night Thinker is een steengoed einde van dit moderne sprookje.

Tja ik blijf erbij luna is een talent om in de gaten te houden het boek krijgt daarom van mij een dikke 9,5

Op mijn blog vind je mijn uitgebreide recensies

Meer recensies van bookstamel