Een spannende en psychologische thriller

IJstweeling van S.K. Tremayne werd door een vriendin aanbevolen en dat ik het toch eens zou moeten lezen. En als zij het zegt dan weet ik genoeg. Het was zeker een goed lezend boek.

Wat een nachtmerrie zal het zijn als je een kind verliest en dan ook nog 1 van een identieke tweeling. Dit overkwam Angus en Sarah een jaar geleden. Volgens hun was Lydia verongelukt van een balkon bij hun opa en oma.
Om een soort nieuwe start te proberen te gaan maken van hun nieuwe gezinssituatie gaat het gezinnetje verhuizen van Londen naar een klein Schots eilandje genaamd Eilean Torran. Dit heeft Angus van zijn oma geërfd.
Maar plots verteld Kirstie dat ze geen Kirstie heet, maar dat ze Lydia is. En dat Kirstie van het balkon is gevallen.
Sarah schrikt ervan, maar gaat toch op onderzoek uit. Ze vraagt zich af of zij zich vergist heeft of dat Kirstie in de war is.
Maar dat gaat ze allemaal doen terwijl ze ook nog gaan verhuizen naar het eiland. En gaat het haar helemaal lukken en zal het gezin bij elkaar komen op het eiland?

Een spannend en psychologische thriller. Vooral het einde van het verhaal heeft zoveel snelheid dat ik het boek vanaf de helft wel heel snel uit had.

Meer recensies van Brenda van Liere-Kroonen