Ongelooflijk, prachtig geschreven debuutroman.

Brigitte 22 augustus 2019
Dit is het verhaal van Julia Jonkers die totaal onverwachts zwanger wordt van Arthur. Een vriendje die ze maar af en toe ziet en waar ze geen echte relatie met heeft. Als ze zich eindelijk sterk genoeg voelt om hem te vertellen dat ze samen een kindje gaan krijgen, raadt hij aan om het weg te laten halen. Dit wil Julia helemaal niet. Ze besluit er alleen voor te gaan. Ze krijgt heel veel hulp van haar 2 allerbeste vriendinnen en van haar moeder. Julia laat ons kennismaken met al haar twijfels, haar diepe gevoelens. Alle plannen die ze had, moeten volledig gewijzigd worden. Alles draait nu om de baby. Haar lichaam veranderd, dit wordt zo komisch beschreven. De onderzoeken die ze ondergaat. Alles wat dit doet in haar geest. De hormonen die door haar lichaam gieren. Haar werk in de zorg dat ze toch ook nog blijft volhouden en niet te vergeten haar einddiploma dat ze zeker en vast wil behalen.
Het is ongelooflijk welke doelen ze zich stelt. Hoe ze alles op een eerlijke en beeldende manier kan beschrijven. Het is een gevoelig verhaal geworden, met een ontroerende twist en af en toe een komische noot erbij.
Een schitterend debuut waar veel mensen zichzelf kunnen in herkennen. Ik zal zeker blijven uitkijken naar het volgende werk van Kim Bonefaas.
Voor mij meer dan 5* waard.

Meer recensies van Brigitte