Prachtige roman Blauw

Brigitte 23 juni 2019
Recensie Blauw - J.B. Hathewine 23/06/2019

Bedankt dat ik dit prachtige boek mocht lezen.

Olivia is de eigenaresse van een goedlopende galerie in Antwerpen.
Ze draagt echter al jarenlang een groot geheim met zich mee waardoor ze niet gelukkig kan zijn. Ze heeft enorm veel verdriet. Door haar grote schuldgevoelens vindt ze dat haar leven niet veel zin meer heeft. Maar haar beste vriendin Ella kan haar overhalen om niet op te geven en om antwoorden te gaan zoeken op wat er zoveel jaren terug gebeurde in Normandië.
Er komt veel meer aan het licht, er zijn nog meerdere mensen die zaken verzwegen hebben. Dus iedereen gaat op zoek naar antwoorden.

Blauw is een prachtige roman over liefde en vriendschap. Hij laat je vooral voelen hoe belangrijk familie is. En ook wat de grote gevolgen kunnen zijn als er in de vroegere jaren beslissingen voor je worden genomen, waar je zelf niets van weet en niets aan kan veranderen.

De schrijfstijl is vlot, meeslepend ontroerend. Je wordt volledig meegenomen in het verhaal en af en toe pink je een traantje weg. De personages komen volledig tot hun recht. Je krijgt er de juiste gevoelens bij, zodat je alles kan begrijpen hoe en waarom alles gebeurde. Je krijgt mooie beschrijvingen van de omgeving, zodat je je perfect kan inbeelden waar je bent alsof je ter plaatse aanwezig bent. Af en toe flashbacks, maar deze zijn absoluut nodig, omdat je antwoorden gaat zoeken in het verleden.
De hechte vriendschap komt echt tot uiting. Als lezer hoop je echt dat iedereen gelukkig wordt.
Eindconclusie is dat dit boek een prachtig verhaal is dat je liefst in éénmaal wil uitlezen. Je wil heel graag weten hoe het afloopt.
Deze super-de-luxe roman met prachtige cover krijgt van mij zeker 5* als het kon zelfs 6*
Een heel dikke proficiat aan de auteurs.
Nog heel veel succes!!!!!

Meer recensies van Brigitte