Tegenvallend verhaal in een mooie omgeving

BrigitteM 11 juli 2019
De mooie voorkant en mysterieuze tekst op de achterkant van dit boek beloven veel goeds. Het verhaal gaat over Anne-Sophie van Maanen, in het verhaal heet ze Anne. Anne is getrouwd met Benny, een man die niet is zoals je van een partner mag verwachten. Ze wordt aan het begin van het verhaal op een mysterieuze wijze ontvoerd naar Sicilië, het plaatsje Modica. Anne heet vanaf nu Sofia. Vragen stellen wordt haar verboden. Ze wordt in Modica ontvangen door een lieve vrouw genaamd Maria. Ze bouwt een nieuw leven op en gaat aan het werk in de cioccolateria van Tony. Daarnaast wordt ze vrienden met onder andere Gigi, Isabelle en Arturo. Gedurende het verhaal worden deze personages verder uitgediept en krijgen ze allemaal hun eigen plek. Sofia probeert het verleden te vergeten, maar dit is erg moeilijk. De maffia is erg aanwezig op Sicilië. Zolang je bang bent, ben je nooit vrij!

Ik kon erg moeilijk in het verhaal komen, er wordt ook pas erg laat duidelijk waarom Anne/Sofia naar Sicilië ontvoerd wordt. Daarnaast is het einde van het verhaal ook erg voorspelbaar en niet spannend. Wel is het mooi hoe je in het verhaal wordt meegenomen naar het dorpje Modica. De sfeer wordt mooi omgeven net zoals de geuren en smaken.

Meer recensies van BrigitteM