Tamara Haagmans (1980) is niet in één woord te omschrijven. Zeker niet als je op haar eigen site www.tamarahaagmans.nl/wiebenik/ leest wie ze is. Alleen al door dat te lezen werd ik zeer enthousiast om een boek van Tamara te gaan lezen. Ze omschrijft zichzelf als een blonde vrouw (maar zet wel foto’s met zwart haar op de site, ze vind de foto gewoon mooi : D), lang van stof, altijd op dieet ondanks dat ze gek op eten is, een onverbeterlijke romanticus, bijt ze zich vast in dingen en houd ze niet van opgeven. Dit heeft ertoe geleid dat ik ‘De mooiste dag van je leven’ met nog meer plezier ben gaan lezen. Mijn eerste boek van Tamara en zeker niet de laatste.

In de mooiste dag van je leven maken we kennis met de hoofdpersoon Krista. Krista werkt in een kringloopwinkel. Silvia, de eigenaresse van de in winkel, is de beste vrienden van de overleden moeder van Krista. Ook Marthe werkt in de kringloopwinkel. Op een dag pakt Marthe wel een hele bijzondere doos met kleren uit. In de doos blijkt namelijk een trouwjurk te zitten. Het bevat echter niet alleen een trouwjurk, maar ook de trouwringen en de trouw geloften. Krista besluit in een opwelling deze doos met inhoud te kopen en de eigenaar ervan op te sporen, dit is Roy. De aankoop van Krista zet haar hele leven op zijn kop. Roy heeft namelijk een groot verdriet te verwerken en Krista houd een groot geheim voor Roy verborgen. Waar gaat dit toe leiden…?

Het verhaal is een echte romantische feelgood. Naast de humor en romantiek die veelal naar voren komt, komen er ook andere thema’s naar voren. Verlies, schuldgevoel en verdriet. Je kunt je enorm inleven in de twee hoofdpersonen Krista en Roy. Maar ook in de andere personages die een grote rol spelen in het verhaal. Hierdoor wordt het verhaal echt levendig, wat het enorm goed maakt. Een echte aanrader die je gelezen moet hebben!

Reacties op: Met een lach en af en toe een traan, maar vooral gewoon enorm goed!

De mooiste dag van je leven - Tamara Haagmans
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,99 Bestel het e-book € 7,99