Verrassend boek

BrigitteM 24 juni 2019
Een aantrekkelijk boek met een mooie omslag (en blauwgroene kleur met verspreid bladeren, pioenrozen en aardbeien) wat zeker opvalt tussen alle andere boeken. Dit boek, een romatische komedie, gaat over twee directie assistenten, Lucy Hutton en Joshua Templeman, van twee CEO’s van een uitgeverij die recent zijn samengevoegd. Het verhaal begint met een passende zin die eigenlijk de inhoud van het hele verhaal beschrijft. ‘Ik heb een theorie. Iemand haten lijkt ongemakkelijk veel op verliefd zijn op die persoon.’ En na deze zin start de strijd tussen Lucy en Joshua tot de promotie als adjunct-directeur van algemene zaken van Bexley&Gamin.

In deze strijd worden heel wat kinderachtige spelletjes gespeeld. Lucy, de hoofdpersoon, vindt dit belachelijk onvolwassen, net zoals alles wat ze doen. Zo wordt regelmatig het Spiegelspel gespeeld, waarin alle bewegingen nageaapt worden. En in het Personeelszakenspel wordt bijgehouden welke ellende Joshua en Lucy ooit over elkaar hebben uitgestort. Bij een overtreding van het personeelsreglement gaan ze klagen bij personeelszaken. Met het Spionagespel komt Lucy erachter dat Joshua in zijn agenda een met potlood geschreven codetaal bijhoudt. Lucy vindt het zeer frustrerend dat ze er niet achter kan komen wat Joshua met onder andere de X-en en schuine strepen in zijn agenda voor bedoeling heeft. Daarnaast heeft Lucy haar computer vergrendeld met een wachtwoord met variaties op het thema van haar haat voor Joshua. ‘IKHAATJOSHUE4EV@’.

Naast de eeuwigdurende haat jegens elkaar stroomt er ook veel liefde door het verhaal heen. Lucy en Joshua dagen elkaar uit, maar de vraag is natuurlijk tot op welke hoogte ze elkaar de ruimte geven om de liefde te laten doordringen.

Ik was zeer enthousiast om dit boek te gaan lezen, echter duurde het wel even voordat ik lekker in het verhaal zat. Het kinderachtige geplaag heen en weer staat sterk op de voorgrond en bepaald tot driekwart van het boek het verhaal. Ik had zelf meer diepgang in het verhaal verwacht. Het laatste deel van het boek krijgt echter een leuke wending en werd ik eindelijk echt gepakt door het verhaal. Wanneer dit al eerder in het boek was gebeurd had dit boek van mij zeker vier sterren gekregen, nu blijven het er helaas drie.

Meer recensies van BrigitteM