Wauw wat een verhaal!

BrigitteM 18 juli 2019
Dit is het allereerste boek wat ik lees van Kristin Harmel en wist dan ook niet goed wat ik moest verwachten. Maar wauw wat een verhaal, fantastisch.

Het verhaal gaat over Kate, die twaalf jaar geleden op 18 september haar man Patrick is verloren bij een noodlottig taxi ongeluk toen hij onderweg naar zijn werk was. Vanaf dat moment staat haar leven op zijn kop. Kate is bang dat haar leven nooit meer hetzelfde zal worden en ze nooit meer liefde voor iemand kan ervaren. Patrick heeft Kate destijds altijd gestimuleerd om te doen wat haar gevoel haar zegt. Kate kan haar gevoel goed kwijt in haar werk als muziektherapeute met kinderen. Daarnaast komt ze Dan tegen, met wie ze een nieuw gelukkig leven gaat leiden en ten huwelijk wordt gevraagd. Maar gaandeweg het verhaal krijgt Kate al meer twijfels bij dit aanzoek.

Kate droomt regelmatig over Patrick, hij is dan niet meer de man van twaalf jaar geleden maar ziet eruit zoals hij er in het nu uit zou zien. Ook komt er een meisje in de dromen voor die hardhorend is en een cochleair implantaat draagt. Hierdoor besluit Kate een cursus gebarentaal te gaan volgen zodat ze in haar dromen kan communiceren met het meisje. Bij Kate blijft telkens de vraag borrelen wie dit meisje is.

Andrew, docent van de cursus gebarentaal, en Kate krijgen in de loop van de cursus goed contact. Dit leidt ertoe dat Kate vrijwilligerswerk gaat doen met hardhorende kinderen die in de pleegzorg zitten. Hierdoor krijgt haar leven een heel ander doel waardoor ze gaat inzien dat ze keuzes moet maken voor de toekomst. Een mooie quote die regelmatig terugkomt in het verhaal is ‘Ik wist al voordat ik jou ontmoette dat het voorbestemd was dat ik de jouwe zou worden’.

Dit boek heeft mijn verwachtingen naar aanleiding van de flaptekst ruimschoots overtroffen. De dromen die in eerste instantie wat surrealistisch lijken, zorgen er uiteindelijk wel voor dat het verhaal nog mooier wordt dan het al was. Ik zou dit boek dan ook aan iedereen aanraden. Voor mij de 5 sterren meer dan waard.

Meer recensies van BrigitteM