Recensie De Da Vinci Code

Caatmaat11 29 juli 2020
De andere twee boeken van Dan Brown (Juvenalis Dilemma en het Bernini mysterie) lazen anders dan de Da Vinci code. Bij het Juvenalis Dilemma en het Bernini mysterie moest ik er in komen. Het was even bikkelen om in het verhaal te komen en dat er daadwerkelijk iets gebeurde bij beide boeken. Echter eenmaal in de kern vloog ik door de bladzijdes door de spanning van beide verhalen.
Bij de Da Vinci Code was dat niet het geval, direct gebeurde er van alles. Met de start van de moord en de afspraak van Langdon met de conservator. Tussentijds werd er door de schrijver veel geïnvesteerd rondom de benodigde kennis voor de lezer, dit door middel van terugblikken of herinneringen van de personages in het boek.
Naast de geschiedenis en de andere kijk naar de kerk die het boek met zich meebrengt, is het een bijzonder interessant en fijn boek waarin genoeg gebeurd om het verhaal van voor tot achter met gespannen voeten te volgen.