Prachtig debuut! Spannend om veel redenen.

Carin 13 april 2020
Het zusje
Louise Jensen

Wanneer Grace haar hartsvriendin, Charlie overlijdt stort haar leven in. Ze komt dagen niet uit bed. Haar man Dan probeert er alles aan te doen, maar dringt niet tot haar door.
Op een dag besluit Grace naar het bos te gaan. Daar hebben Charlie en Grace een doos begraven met dingen erin van vroeger. In de doos zit een roze envelop van Charlie. Als Grace uiteindelijk de envelop opent begrijpt ze niet wat de brief erin betekent. ‘Grace, kun je het mij vergeven?’. Grace wil hier meer over weten, wat heeft Charlie bedoelt?
Ook gaat Grace de zoektocht naar Charlie haar vader voortzetten. Bij de aan alcohol verslaafde moeder van Charlie ontdekt ze meer informatie over de vader. Een oproep op het internet levert weinig op. Totdat Anna voor de deur staat. Zij blijkt het zusje te zijn van Charlie.
De klik is er dan ook meteen en Grace haar leven krijgt weer kleur.
Maar de bizarre gebeurtenissen volgen elkaar in vlot tempo op….. En wie is die persoon die haar bespioneerd.
Sinds Anna in haar leven is verandert het leven van Grace. Grace krijgt grote problemen.

Een spannend boek. Spannend omdat je erg nieuwsgierig wordt door het verleden van Grace, waarom woont ze bij haar opa en oma. Is ze schuldig aan iets wat in haar verleden is gebeurt.
Spannend omdat je wilt weten wie Grace bespioneerd, belt en achter haar aan rijdt. Spannend omdat de sfeer in huis is te snijden sinds Anna er logeert. Spannend sinds Anna in haar leven is en bizarre dingen gebeuren. En spannend omdat je wilt weten wat Charlie bedoelt:
Grace, kun je het mij vergeven?’.

Het boek is mooi geschreven en leest lekker vlot. Opvallend zijn het morsen van wijn en thee. Er is amper een moment dat drinken genuttigd wordt zonder te morsen. Maar wellicht passend bij Grace haar karakter.
De schrijfster heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar haar andere boeken.

Meer recensies van Carin