Shizaru: Doe geen kwaad!

Carin 28 juli 2019
Een super spannend boek van J.D. Barker, Horen, zien en zwijgen.
Ik had al veel gehoord over dit boek en mijn verwachtingen kwamen zeker uit.

Sam Porter is rechercheur en al jaren bezig de seriemoordernaar te ontmaskeren die Aap wordt genoemd. Aap stuurt drie verschillende pakjes met daarin een deel van het slachtoffer, in het eerste pakje zit een oor (luister niet naar), het tweede pakje bevat de ogen (kijk niet naar) en het derde pakje de tong ( spreek niet uit). Er is ook nog een vierde aapje die de betekenis heeft: doe geen kwaad.

Als een onbekende man voor een bus springt wordt Sam Porter erbij gehaald, omdat het slachtoffer een pakje bij zich heeft met daarin een oor. Alles wijst er op dat de onbekende man zelfmoord heeft gepleegd en dat hij de seriemoordenaar Aap is.
Maar wie is deze onbekende man en van wie is het oor. Sam Porter gaat samen met zijn collega’s Clair en Nash op onderzoek uit naar de waarheid. Sam leest tijdens het onderzoek het dagboek dat aangetroffen is op het slachtoffer. Het dagboek is het verhaal, geschreven door Aap die zijn jeugd verteld. Een voor de buitenwereld normaal gezin blijkt dan zo ziekelijk en gestoord te zijn, maar wie van hen is het meest gestoord?

Het boek is geschreven vanuit verschillende personages. Zo lees je het dagboek van Aap en je leest bijvoorbeeld Sam Porter zijn verhaal. Maar ook het verhaal van het laatste slachtoffer Emory.
Een verrassend plot en een open einde, dat geeft aan dat er wellicht een vervolg komt. Ik kan niet wachten!

Meer recensies van Carin