Een oud geheim wat zich langzaamaan ontrafeld

Carin 04 juli 2020

Via Hebban #ikleesthuis club mocht ik het eerste deel lezen waarin Teresa Battaglia commissaris is bij de politie. Commissaris Teresa Battaglia lost veel zaken op en maakt dan gebruik van haar intuïtie. En haar intuïtie is over het algemeen goed. Hierdoor kan ze makkelijk een daderprofiel maken. Maar bij deze zaak is het allemaal anders.

Teresa heeft zo haar persoonlijke problemen. Ze is diabetes en haar gewicht is haar dagelijkse vijand. Daarbij krijgt ze steeds meer problemen met haar geheugen waardoor ze een dagboek bijhoudt zodat ze essentiële dingen van de zaak waaraan ze werkt, kan terug vinden.
In deze zaak wordt ze bijgestaan door Massimo. Massimo is jong en onervaren. De harde Teresa zet hem regelmatig op zijn plek.

In het bos in de Alpen van Italië is een lijk gevonden waar de ogen zijn verwijderd. Teresa en Massimo stuiten op het gesloten karakter van de dorpsbewoners die liever geheimen bewaren dan dat ze de moordenaar vinden. De mensen in het afgelegen dorp in de bergen in Italië hebben weinig behoefte aan de bemoeienissen van Teresa en Massimo. Maar beetje bij beetje ontrafeld zich een groot geheim dat jaren geleden al plaatsvond. Een groepje kinderen uit het dorp raken betrokken bij ernstige gebeurtenissen die elkaar opvolgen. En daar kan Teresa haar ingang vinden. In tussen zit ook Massimo niet stil en gaat op onderzoek uit.

Een mooie thriller om te lezen. Ik moest wennen aan de schrijfstijl van deze schrijfster. Maar uiteindelijk won mijn nieuwsgierigheid en wilde ik perse weten wie de dader is en vooral waarom. Tijdens het lezen kreeg ik al het gevoel dat Teresa en Massimo nog niet uitgerechercheerd zijn. En leuk om te weten dat ‘De slapende Nimf’ het tweede deel is van dit duo.

Meer recensies van Carin