Verknipte personages waarvan ieder een groot eigenbelang

Carin 13 april 2020
Meisje van me
Ilse Ruijters

Tom en Amber hebben en kunnen alles doen wat een hartje begeert. Ze zijn succesvol, rijk en hebben een prachtige woning. Maar een kind ontbreekt aan dit perfecte plaatje. Tom is eigenaar van Mindset Academy en Amber geeft coaching-lessen. Amber kan geen kinderen krijgen. Wanneer Tom en Amber een draagmoeder hebben gevonden kan hun geluk niet op. Als Kirsten samen met hun pasgeboren dochter, Emma verdwijnt, voordat ze Emma ophalen uit het ziekenhuis, wordt hun relatie op de proef gesteld. Amber wil alles uit de kast halen om Kirsten en Emma op te sporen, maar Tom ziet dat niet zitten.
Joël staat Amber bij. Hij is de assistent van Tom, maar omdat Tom dyslectisch is doet Joël eigenlijk het hele mediawerk voor Mindset Academy.
Als vrienden Alec en Judith een zoontje krijgen is het extra moeilijk voor Amber. Het is niet eerlijk dat hun dochter ontvoerd is en Alec en Judith volop kunnen genieten.

Het zusje van Amber, Tara is journaliste en is bezig met een onderzoek naar mensenhandel waarin Alec hoofdverdachte is.
Wanneer Tara meer informatie krijgt over deze mensenhandel beseft ze dat het leven van haar zus in gevaar is.

Ik mocht dit boek lezen als jury voor de longlist van de Hebban thrillerprijs.
Een thriller van Nederlandse bodem waarin draagmoederschap een rol speelt. Origineel. De personages zijn bijzonder. Niemand is zoals hij of zij zich voordoet. Zo hebben veel een dubbel leven en ook een psychisch gestoord leven. Maar in dit verhaal vinden de personages de achtergrond van hun vrienden minder belangrijk dan hun eigen status en rijkdom.
Het boek begint langzaam. Maar het laatste gedeelte is super spannend met verrassende twisten.

Meer recensies van Carin