Opgroeien in een criminele omgeving

Carla Heskes 18 september 2019
Eli Bell groeit op in een crimineel milieu. Samen met zijn niet pratende broer Augustus woont hij bij zijn moeder, een (ex) junkie en haar vriend Lyle, een drugsdealer en tevens ook hun stiefvader. Soms past Slim Holiday op de broers, een ex bajesklant en misschien wel moordenaar.

Toch staat Eli positief in het leven en hij houdt erg veel van zijn familie, alleen met zijn biologische vader heeft hij geen contact.
Dan komt Tytus Broz in beeld, de opperbaas van een drugskartel die er een vreemde relatie op na houdt met ledematen en protheses.
Een confrontatie met Tytus loopt uit op een catastrofe en Eli moet contact gaan zoeken met zijn vader, die op dat moment alcoholist is. Het is nauwelijks te geloven dat Eli zo positief blijft ondanks alles wat hem overkomt.

Gedurende het boek leef je mee met Eli en zijn familie tijdens de soms erg bizarre gebeurtenissen. Het is een geweldig mooi verhaal waar familiebanden, broederschap, liefde, vriendschap en loyaliteit centraal staan. Aan het einde zelfs een tikkeltje spanning als het in de strijd tegen Tytus tot een nieuwe confrontatie uitloopt.

Het verhaal schijnt losjes gebaseerd op de werkelijkheid te zijn, toen ik dat las dacht ik echt, hoe dan? Het geeft het boek wat mij betreft nog een extra dimensie!

Meer recensies van Carla Heskes