Helen Grace #9

Carla Heskes 05 juni 2020
Helen werkt nog steeds op de afdeling zware misdrijven bij de politie van Southampton. Samen met haar team onderzoekt zij de moord op Justin Lanning, die een uur voor zijn dood een vreemd telefoontje kreeg met de boodschap; je hebt nog één uur te leven.

Binnen het uur is hij op gruwelijke wijze om het leven gebracht, op een brute manier gewurgd. Als Helen bij het lichaam aankomt herkent ze Justin van een zaak vele jaren geleden. Justin en een aantal andere scholieren zijn vroeger namelijk ontvoerd en gemarteld door Daniël King. Hij en drie vrienden ontkwamen destijds aan Daniël, Rachel Wood niet. Zij werd in de kelder van de boerderij van King vermoord, die vervolgens in brand werd gestoken voordat King op de vlucht sloeg. Hij is nog altijd voortvluchtig.

Ook een tweede overlever van het Daniël King drama krijgt een soortgelijk telefoontje. Helen staat ondertussen voor een raadsel, ze heeft weinig aanknopingspunten en geen verdachten. Een nieuw lijk zorgt ervoor dat ze met de handen in het haar zit.

Langzaam komt er schot in de zaak, ze hebben nieuwe aanwijzingen en zijn een verdachte op het spoor. Wat volgt is weer een heerlijk kat- en muisspel zoals we dat van Arlidge kennen. Helen zou Helen niet zijn als ze niet betrokken raakt in een achtervolging en weer een levensgevaarlijke situatie het hoofd moet bieden. Gaat het Helen weer lukken de verdachte op tijd te stoppen?

Een goede moordzaak, meerdere lijken, korte hoofdstukken en volop spanning zeker in het laatste deel van het boek maken dit weer echt een heerlijke Arlidge. Een boek waar je direct helemaal in zit en vervolgens niet meer kunt wegleggen. Ik ben benieuwd wat er nog voor Helen Grace voor zaken in het verschiet liggen. Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren met Joseph Hudson, hij is voor mij nog een groot mysterie en ik kan hem nog niet plaatsen. Arlidge heeft voor hem vast al plannen met hem in een volgend boek. Laten we hopen dat deze niet te lang op zich laat wachten.

Ik ben echt compleet verslaafd aan deze serie en ik hoop dat er nog vele delen zullen volgen!

Meer recensies van Carla Heskes