Laatste Weduwe - Karin Slaughter: een dijk van een Mustread!

Carla Kooijman 04 juni 2019
Inhoud:Michelle Spivey gaat gezellig met haar dochter winkelen. Al snel is dit winkelen verre van gezellig als Michelle, op klaarlichte dag, onder de ogen van haar dochter, ontvoerd wordt! Een emotionele oproep van haar partner in de media, een grootschalige zoektocht van de politie, het mag allemaal niet baten. Een maand later is Michelle nog steeds spoorloos!
Als Will Trent en Sara Linton plotseling worden opgeschrikt door het geluid van explosies gaan ze er op af om mogelijk hulp te kunnen bieden. Alleen komt het hier niet van en loopt het volledig uit de hand. Sara wordt gekidnapt voor de ogen van Will Trent. Hij ziet maar één mogelijkheid: undercover gaan! Het voert Will naar een zeer afgelegen plek ergens in de bergen waar een moordlustige radicale groepering is gehuisvest. Hier komt ook het lot van Michelle Spivey aan het licht, een lot bedacht voor velen! Kunnen Will en Sara dit noodlot afwenden?
Persoonlijke Leeservaring
Ik geef het maar meteen toe: ik ben al jaren fan van de thrillers van Karin Slaughter. Ik vind dan ook dat elke thriller fan zeker ook de boeken van haar moet hebben gelezen! Voorheen kwamen haar boeken altijd uit in oktober. Dan wilde Ik ze ook altijd meteen hebben! Dit keer was ik op voorhand al helemaal happy de peppy, ik mocht Laatste Weduwe al vooruit lezen. Kortom ik mocht al gaan genieten voordat jullie hiervan konden genieten!
“Misbruik blijft altijd bij je. Het zit in het DNA van je schaduw. Je draait je om, en het is er nooit niet. Er zit niets anders op dan ermee leren leven.”
De cover van Laatste Weduwe vind ik weer prachtig, je snapt de cover pas als het boek uit is. Je zou het al iets eerder kunnen begrijpen maar met de hele cover ben je tijdens het lezen NIET bezig! Puur omdat je in het verhaal vast zit! Heerlijk vond ik het dat Will Trent en Sara Linton weer ten tonele verschenen, en hoe. Deze personages heeft Karin Slaughter in vorige boeken al zo goed neergezet dat ze direct weer als goede bekenden te voorschijn komen bij het openslaan van dit boek. Zoals in het echte leven, als je een goede vriend na lange tijd weer ziet of spreekt pak je de draad toch weer direct op. Zelfs als nog geen goede bekenden zijn, leer je ze goed kennen in dit boek!
“Ze was niet tegen religie, wel tegen mensen die religie als wapen gebruikten”
Will en Sara belanden bij toeval midden in een terreur aanslag. Maar die bomaanslag blijkt nog maar het topje van de ijsberg te zijn! Je reinste nachtmerrie! Karin Slaughter, niet voor niets de koningin van de suspense, weet scherp te verwoorden hoe gruwelijk een brein van een terrorist kan denken en hoe hij deze gedachten ook uitvoert. Hoe hij mensen beïnvloed, ze naar zijn pijpen laat dansen. Zonder dat men zich druk maakt over eigen leven! Karin Slaughter beschrijft alle gruwelijkheden weer op gedetailleerde manier, alsof je het ziet gebeuren! Wow, wat een boek! Fijn dat ik het al heb mogen lezen, al vind ik het weer erg jammer dat ik het boek uit heb. Dat voordeel hebben jullie dan weer: jullie kunnen nu beginnen!

Meer recensies van Carla Kooijman