Verdraaid goed? Briljant! Wat een brein hussel!

Carla Kooijman 27 april 2020
“Je krijgt een waarschuwing vooraf, dat helpt niets! Deze thriller is geniaal opgezet, alles wordt verdraaid, zelfs de plottwisten!”
Verdraaid, de titel geeft het al goed aan. De achterflap probeert je al een voorstelling van zaken te geven. J.T. LeBeau, een zeer succesvolle thrillerschrijver, is een grote onbekende! De media, uitgevers en lezers willen dolgraag weten wie achter deze naam schuilgaat. LeBeau staat bekend om zijn moorddadig goede plotwendingen die niemand ziet aankomen. Maria denkt te weten wie LeBeau is, maar is dit ook zo?
De schrijver Steve Cavanagh kende ik al voordat ik dit boek in handen kreeg, ik had al eerder boeken van hem gelezen. Niet veel, maar ik vond ze wel degelijk goed. Toch waren dat een heel ander soort boeken in mijn beleving dan deze! Ik denk dat deze verandering is ingezet bij het boek hiervoor, Dertien, (die ik nog niet heb gelezen, maar dit gaat zeker nog gebeuren!). Over Verdraaid kan ik echt erg weinig vertellen om geen spoilers weg te geven.
Wel kan ik een paar tips geven: als je dit boek gaat lezen: zet al je voelsprieten aan, mis niets, let dus op! En dat is nog moeilijk genoeg, niet omdat deze thriller moeilijk te lezen is, helemaal niet zelfs, maar het boek pakt je in! Ook als je van plan bent dit niet te laten gebeuren!
Je bent dus gewaarschuwd!
Ik voelde gewoon aan alles dat ik alert moest zijn en dat was ik ook echt wel, toch werd ik met linten en strikken in gepakt, zonder pardon! Heerlijk!
Ik kan vertellen dat ik het laatste deel helemaal niet meer kon stoppen, mijn gezinsleden kregen niet op tijd te eten door meneer LeBeau! Ik vind deze thriller echt Briljant geschreven, wat een Mindf*ck, of zoals ik hierboven netter bedacht had: brein hussel! Het laatste deel kon niet snel genoeg gaan, ik struikelde bijna over de woorden. Loopt het af zoals ik denk? Of is de afloop de meest voorspelbare? Dit laatste gebeurde gelukkig niet. Maar zelfs mijn “onvoorspelbare” einde werd het niet! Ik heb hoogstens een klein beetje gelijk gekregen. Ook ik had de slot twist echt niet zien aankomen! Zo verdraaid knap! Is er echt geen kritiek puntje te geven, ja dat wel, ik ben wel een paar kleine dingetjes tegen gekomen maar eigenlijk was ik die weer compleet vergeten zodra ik het boek uit had!
Jullie hebben het vast al door, dit was voor mij: een MUSTREAD met HOOFDLETTERS!

Meer recensies van Carla Kooijman