Een mooi en emotioneel boek

CarmenDieleman 04 februari 2022
Het land, de villa en de grond met de struiken en bomen erom werden zo echt omschreven dat het leek alsof ik zelf bij die villa stond en over de bomen keek. Alsof ik zelf in Italië was en daar rondliep.
De jasmijnvilla is zeker een aanrader. Het maakt je nieuwsgierig het hele boek door. Het pakt je van begin tot einde. Je wilt gewoon dat alle puzzelstukjes op zijn plek vallen. Ik was zo nieuwsgierig naar het verleden van de moeder en de grootvader dat ik bleef lezen.

Ik had voor de jasmijnvilla nog niks van deze schrijfster gelezen, maar dat ga ik nu zeker meer doen. Het is een fijne schrijfstijl, je leest vanuit meerdere personen en je leest mee met de gedachtegang van de personages, waardoor je de personages nog beter leert kennen en begrijpen.
De karakters zijn heel mooi omschreven, waardoor je echt mee kan leven met de personages. Het lijkt echt alsof je zelf in Italië bent en samen met Giulia de villa en de olijfgaard bekijkt. Ik kijk erg uit naar deel twee!

Meer recensies van CarmenDieleman