het carpa complot

Carole jeunink 06 augustus 2019
De negentien jarige Geus Versluijs houdt van puzzels en doet graag mee met de puzzels van Carpa 3521.
Als blijkt dat dit een verkapte manier van sollicitanten werven is, is het eigenlijk al te laat.
Wanneer Geus plotseling verdwijnt, komt zijn zus Anja in actie. Zij begrijpt al snel dat het geen spelletje is.
Uiteindelijk vraagt ze een goede vriend van Geus, de excentrieke Quint Ruys om hulp.
Deze heeft al snel door waar Geus mee bezig is en probeert te achterhalen wat hij aan het doen is en waar hij is. Hierdoor raken hij en Anja, er midden in, en moeten ze op elkaar en op Geus vertrouwen.
Langzaam dringt de gruwelijke realiteit tot hun allen door en blijven ze vechten met al hun moed, geheimen en moeilijkheden, naar een oplossing.

Het Carpa Complot krijgt van mij vijf sterren.
het leest vlot en de korte hoofdstukken zijn prettig om te lezen.
de uitleg is duidelijk en er is veel research gedaan om alles goed en correct te vertellen.
een heel goed debuut van Heleen van den Hoven.
Het complete verhaal vond ik goed op elkaar afgestemd en naar het einde toe vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats.

In het boek vond ik meerde mooie quotes staan,

Geheimen die je te lang bewaard, doen alleen maar pijn

geloof alleen je eigen ogen.

Hier gaan over het tij, de maan de wind en wij.

Ik zal zeker weer wat van Heleen van den Hoven lezen.
het was een fijn en goed boek om te lezen.

Bedankt Hebban en de Crime Companie voor het mogen lezen
#hebbanleesclub