Prachtig, meeslepend verhaal

je leert Robbie en Emily kennen, als robbie op het punt staat om de liefde van zijn te verlaten.
Ze zijn samen oud geworden en Robbie vergeet een heleboel. Hij laat een brief voor haar achter, en loopt het huis uit.
Langzaam krijgt het verhaal zijn inhoud als we terug in de tijd gaan, waar ze elkaar ontmoeten, en waar de liefde overslaat. Waarom ze niet met elkaar getrouwd zijn blijft een groot geheim. Ze gaan ieder hun weg en elk hoofdstuk geeft iets prijs over het verhaal, echter je kunt er niet je vinger opleggen waarom. En dit maakt dat je heel graag verder wilt lezen.
Uiteindelijk kiezen ze ervoor om dat te doen wat voor hun beide het belangrijkste is, en hun samen gelukkig maakt.
Langzaam komt de climax in zicht en als deze geopenbaard wordt moet je het echt even laten bezinken.
Maar dan snap je wel waarom het een geheim is wat niet bekend mag worden. Alle puzzelstukjes vielen op hun plek.

Aan het begin moest ik even wennen aan het switchen van de jaartallen. Maar hoe het vertelt is, geeft een hele mooie dimensie aan het verhaal.
Je gaat direct van Robbie en Emily houden.
Het boek krijgt dan ook van mij 5 sterren.

Als alles bleef zoals het was
Als dingen liepen zoals ze liepen
Dan wist je zeker dat dit het enige was
Dat nooit zou veranderen

Meer recensies van Carole jeunink