Een mooie en spannend debuutroman

Celeste1984 26 september 2022
Mijn mening over dit debuutroman
Als lezer leert je Chadli Skarmi kennen als een jongen die in Nederland veel te verduren heeft gehad. Hij moest zich altijd bewijzen tegenover zijn vader die werkzaam is als chirurg en is profvoetballer bij Ajax.
Als Chadli beschuldigt wordt voor een diefstal van een horloge, blijkt het dat hij het niet heeft gedaan maar zijn teamgenoot.
Door deze gebeurtenis greep Chadli naar cannabis en is hij eraan verslaafd geraakt en vertrek voor rust naar zijn oma en opa naar Marokko naar het dorpje Askram.
Daar ontmoet hij een meisje genaamd Malika en was opslag verliefd op haar en het bleek wederzijds te zijn en verbreek haar verloving met Omar.
Alleen daarna gaat het al snel mis, als Chadli iets verdacht ziet wat de hoofd van het dorp doet bij een minderjarig meisje. Chadli wordt van zijn bed gelicht door de politie, nadat zijn vriend Hassan verlinkt heeft en wordt onschuldig beschuldigd van iets wat hij niet heeft gedaan en belandt in de gevangenis.
Zou het Chadli zijn onschuld kunnen bewijzen? Je leest het in dit meeslepende spannende debuutroman.
Als eerste wil ik Wim Bosma van uitgeverij Bento bedanken voor deze recensie-exemplaar.
Zodra ik dit boek ontvangen had, was ik de volgende dag gelijk in begonnen en voor ik het wist had ik hem alweer uit. ( dat was binnen twee dagen).
Het is een vlot geschreven boek die door de personage Chadli verteld wordt.
Het neem je mee naar Askram en als westerling heb ik geleerd veel over de Marokkaanse cultuur.
De schrijver heeft een prachtige meeslepende, maar ook spannende debuutroman uitgebracht, die echt gelezen moet worden.
Daarom verdient dit roman 4.0 ⭐️ en kijk ik uit naar het tweede deel van het verhaal.

Meer recensies van Celeste1984