Recensie Op klaarlichte dag

Chantal de Vlam 16 september 2010
Ik ben geschrokken van de slorigheid van dit boek. Op een gegeven moment wordt de hoofdpersoon aangesproken door iemand uit haar verleden met haar naam uit het heden, iets wat onmogelijk is. Daarnaast staan er veel schrijf fouten in en zelfs een enkele keer een zin die er dubbel in staat of in 1x afgekapt wordt. Ook staan er inconsequente zaken in. eerst wordt iemand aangevallen met een mes en later vinden ze het gebruikte pistool??? Dit vind ik erg jammer. Ik vind het verhaal nl wel goed gevonden, echter niet goed uitgewerkt.

Wat ik dan ook niet begrijp is dat juist dit boek is genomineerd voor de NS publieksprijs. Nogmaals allemaal erg jammer, ik had er veel meer van verwacht. Worden schrijvers niet gecontroleerd op dit soort foutjes?

Omdat het idee van het verhaal wel goed gevonden was geef ik een 3 voor fantasie, als ik puur naar uitvoering had gekeken was het een magere 2 geworden.

Meer recensies van Chantal de Vlam