Aangrijpend debuut

ChantalH 20 november 2019 Hebban Team
Het boek is in twee delen verdeeld. Het eerste deel gaat over de zoektocht van Lelle naar zijn dochter Lina. Hij rijdt ’s nachts over de Zilverweg waar hij haar heeft achtergelaten bij de bushalte. Je voelt de wanhoop van zijn zoektocht en de desolate omgeving wordt voelbaar. Dit deel is prachtig geschreven. Lelle is wanhopig en wil zijn dochter zo graag terugvinden. Als zijn ex-vrouw zegt dat ze denkt dat ze dood is wil hij hier niets over horen. Dit is voelbaar in elke letter. Ook lezen we over andere mensen die in de omgeving wonen. Vooral over Meja. Zij is met haar moeder mee verhuisd naar dit deel van Zweden. Ze voelt zich hier eigenlijk helemaal niet thuis en maakt moeilijk vrienden. Ze wordt wel verliefd en raakt later bevriend met Lelle. Ook haal verhaal wordt heel aangrijpend verteld. Deel twee gaat over wat er gebeurd is en hierin kun je lezen of Lelle zijn dochter nog terugvindt. Dit deel is spannender. Het boek is toch al moeilijk weg te leggen, maar dit laatste deel is echt een page-turner. Je moet weten hoe het afloopt. Jackson weet heel goed de sfeer weer te geven van deze wanhopige zoektocht in dit desolate deel van Zweden. Ik heb dit boek met heel veel plezier gelezen.

Meer recensies van ChantalH