Geweldig eerste deel! Kan niet wachten op deel twee

ChantalH 23 september 2019 Hebban Team
Dit boek is anders geschreven dan andere boeken. Je weet vanaf het begin al wie de dader is. In de loop van het boek kom je er achter waarom hij bepaalde dingen doet en waarom hij de vrouwen ontvoert en vermoord. De politie weet dit niet en gaat op onderzoek uit. Zij bekijken de zaak van een heel andere kant. Jij als lezer hebt veel meer informatie en daardoor leest het stuk over het politieonderzoek heel frustrerend. Dat is natuurlijk ook de bedoeling, want de politie komt niet verder in hun onderzoek en dat is ook gefrustreerd. Het verhaal zit heel goed in elkaar. Het boek is geschreven vanuit verschillende perspectieven, waardoor je steeds meer begrijpt van het verhaal en de hoofdpersonages goed leert kennen. Niet alleen de moorden verdienen je aandacht, ook het leven van Luc Callanach verdient je aandacht. Tijdens het lezen leer je hem kennen en ontdek je waarom hij naar de Schotse politie is gegaan. Daarin zit ook nog een verrassende wending . Eigenlijk is het heel moeilijk om duidelijk over het boek te praten, zonder iets weg te geven. Je moet het gewoon zelf lezen. Ik heb genoten van dit eerste deel in een serie rond Luc Callanach. Ik kijk reikhalzend uit naar deel 2.

Meer recensies van ChantalH