Spookverhaal of thriller

ChantalH 30 november 2019 Hebban Team
Dit is een heel ander boek van Tess Gerritsen dan de boeken in de serie Rizzoli en Isles. Het gaat over een spookhuis aan de kust. Gerritsen heeft dit verhaal heel ingenieus opgebouwd. In eerste instantie denk je dat je een spookverhaal aan het lezen bent, maar naarmate je in het verhaal vordert wordt het steeds duidelijker dat er ook een misdaad in het spel is. Het is dan heel onduidelijk wie dit gedaan zou kunnen hebben en zeker waarom. De gebeurtenissen zijn heel mooi in elkaar verweven, waardoor het een heel interessant en spannend verhaal wordt. De sfeer wordt heel mooi beschreven. Er wordt bijvoorbeeld vaak gesproken over de geur van de zee en dit wordt zo mooi gedaan, dat je de zee zo kunt ruiken. Ook de omgeving en het huis wordt heel goed beschreven. Als ze met de makelaar door het huis loopt lijkt het wel of je zelf ook meeloopt. Ik heb genoten van dit boek. Vooral omdat dit een bijzonder verhaal is met hele uitgesproken, of eigenlijk onuitgesproken, thema’s.

Meer recensies van ChantalH