Kat & Muis spel, waardoor dader lang onduidelijk blijft!

Charisaa 27 juli 2022
Schrijfster worden. Die droom hebben vast meer mensen. Maar er iets mee doen, blijkt voor vele lastig. Zo ook voor Carol Arrington. Door omstandigheden en uitstelgedrag komt het er maar niet van. Dan wijst haar vriendin haar op een cursus (Kill Your Darlings). De jaarlijkse schrijfcursus door bestsellerauteur Victor Aster gegeven op Big Rock Island. Na de ervaringen van haar vriendin neemt ze de stap.

Eenmaal op het eiland vallen er vlak na elkaar twee doden. En dan blijkt communicatie met het vasteland ook nog eens niet mogelijk. Carol's doel om een boek van de grond te krijgen, kan wel eens de strijd van haar leven worden.
Want één eiland:
Negen cursisten.
Een moordenaar.
Niemand kan weg...

Eenmaal in het verhaal, na de wat lange introductie van de cursus en personages, komt er een snelle vaart in. Dat maakt het een heldere opbouw en een groeiende spanningsboog door het plot heen. Al had de introductie wat mij betreft wel wat korter gemogen.

Plot is gebouwd om enkele thrillerclichés, maar dat is totaal niet storend en past ook in het verhaal.

Post heeft een prettige schrijfstijl, waar vleugjes humor in de ernst van de situaties zijn verwerkt. Ook het andere perspectief (vanuit schrijvers) is eens iets anders.

Een werkelijk kat en muisspel, waarbij ik zelf lang getwijfeld heb over de dader door de verrassende plotwendingen.

Meer recensies van Charisaa