Haat & Liefde ligt dichtbij elkaar!

Charisaa 28 augustus 2022
Gepest. Vernederd. Gekwetst.
Een donkere middelbareschooltijd
De 23e jarige Tamara heeft het allemaal achter zich gelaten. Het lukt haar zelfs om niet meer elke dag terug te denken aan die tijd. Ze heeft een leuke baan, collega's, boksen als uitlaatklep en haar beste vriendin. Al zijn er nog genoeg triggers... alleen de naam Lukas roept het angstzweet al op. Ondanks haar vastberadenheid om het nu en de toekomst niet te laten beïnvloeden, komt alles op losse schroeven te staan als ze Lukas na lange tijd weer tegen komt. En ook nu laat hij haar hart nog steeds sneller slaan...

Waar ik na Onbereikbaar dichtbij al fan was van Nicole haar schrijfstijl, heeft ze met deze novelle weer bewezen dat ze een vlotte pen heeft en ook meer diepgang met maatschappelijke thema's niet uit de weg gaat. De emotionele rollercoaster waar Tamara zich in bevind, wordt mooi onder woorden gebracht. Je kunt je helemaal inleven en de geloofwaardigheid van wat pesten op de langere termijn teweeg kan brengen blijft als boodschap de ondertoon voeren. Dit verhaal raakt je! Ook als je nooit met pesten te maken hebt gehad.

Karakters zijn heel mooi uitgewerkt en zie je gedurende het verhaal evolueren.
Van een schulp tot krachtige vrouw
Van een stoer/ macho type naar lieftallige vent

Haat & Liefde ligt dichtbij elkaar!
Dat blijkt wel weer & wauw wat een dubbelstrijd qua emoties levert dit verhaal op.

Meer recensies van Charisaa