Voor mij een teleurstellende leeservaring

Charisse 05 augustus 2019
Hebban Debuutprijs 2019 Juryformulier mei 2019:

Het minst bijzondere boek dat mij werd toegewezen vond ik makkelijk aan te wijzen: de thriller "Natan Z", die mij absoluut niet heeft overtuigd om als niet-thriller lezer meer thrillers te gaan lezen. Ik vond het boek gewoon niet goed genoeg voor een nominatie.

De schrijfstijl deed me denken aan de Bouquet-reeks: recht-toe-recht-aan met weinig sfeerbeelden of uitgewerkte karakters. Halverwege werd het verhaal erg spannend met een stroomversnelling op het einde. Alle karakters die voorkwamen waren nodig voor het verhaal, alle informatie bleek relevant.
De belofte op de kaft over een TBS-er die een laatste kans krijgt werd mijns inziens niet waargemaakt. Wel bijzonder om een inkijkje in het wel en wee van een TBS-kliniek te krijgen, hoewel ik hoop dat het er zo niet aan toegaat!
Ik heb niet veel gemerkt van de religieuze kennis van de vrouwelijke hoofdpersoon. Voor mij kwam de bijbelvastheid uit de lucht vallen.

Meer recensies van Charisse