Charlotte Veltman 25 februari 2013
‘Bekraste zielen’ is een harde misdaadroman over de broertjes Elliot en Clarence.
Het verhaal speelt zich af in 1964 in Amerika. De 2 broertjes groeien op in een weeshuis en jeugdgevangenis. Maar dan worden ze gegijzeld en meegenomen door de ontsnapte moordenaar en psychopaat Earl Sheridan. Een tocht vol geweld , moord en doodslag volgt. Tijdens de gijzelingstocht maken de broertjes keuzes Digger alias Elliot kruipt in de huid van Earl. Clay vlucht. Hij ontmoet het meisje Bailey en samen gaan ze op weg naar Texas.Dit verhaal is zeer ontroerend.
Ellory heeft met Bekraste zielen een keihard boek geschreven, dat bol staat van het zinloze geweld en die scenes zijn soms misselijkmakend. Mensen worden vermoord om geld of zomaar omdat ze in de weg staan of omdat Earl daar zin in heeft. Bekraste zielen is voor mij een roadmovie in boekvorm.

Meer recensies van Charlotte Veltman