Het begin van een vierluik

Charlotte Veltman 13 augustus 2014
Galgenveld is het 1e deel van de Noordzeemoorden, een vierluik. Ik heb ontzag voor de reclamecampagne en ik vind het bijzonder leuk dat dit boek de 100e leesclub is waar ook 100 boeken voor werden weg gegeven, en ik was een van de lucky ones. Als lid van AD kreeg je het boek in 3 delen, helaas werd net op een dag de krant niet bezorgd en nabezorging lukte niet. Maar ik kreeg het boek.

In het begin is het wennen aan de staccato stijl, steeds wilde ik zinnen maken en afmaken, maar omdat het zo vaak gebeurt las ik maar door. Ik las over de avonturen van Kyra, juffertje haantje de voorste, 18 jaar, bezig met examen HAVO, maar meer geïnteresseerd in de moorden die plaats vinden. Maud Mertens is de rechercheur die op onderzoek gaat., vloekend en scheldend gaat ze door het boek, steeds een stap achter Kyra. Dat is wat ongeloofwaardig mede omdat Kyra pas 18 is. Maar het geeft wel aan dat er groei in kan zitten. Een aantal moorden wordt gepleegd en opglost, lugubere moorden waar martelingen aan vooraf gaan, een sterke maag wel nodig maar niet heel erg. Het verhaal over een meisje dat gevonden is en dat zo nu en dan opduikt vond ik zeer intrigerend en het meest spannende.
Op naar deel 2.....

Meer recensies van Charlotte Veltman