Passie, liefde en het kalme leven

Charlyonbooks 31 augustus 2019
Over liefde, hartstocht, volwassen worden, de angst voor het kalme leven en nog veel meer. Dit tweede boek van Niña Weijers is meer een mengeling van dagboek, brieven en een poging om gedachten die door het hoofd kunnen tuimelen vast te leggen. Het is lastig om te beschrijven waar het boek over gaat vanwege de fragmentarische, niet chronologische opzet. Voor mij gaat het over een vrouw eind twintig, begin dertig die worstelt met liefde maar ook maar het, angstaanjagende beeld, van een kalm leven.

Net als bij de consequenties betovert Niña Weijers door sferen, omgevingen in prachtige taal te vangen. Ook is het boek opnieuw een schatkamer van filosofische ideeën over het leven.

Meer recensies van Charlyonbooks