De behekste bibliotheek

16 november 2019
!In deze review komen spoilers en mijn ongezouten meningen in voor!
Review 64#

Boek gekocht tijdens De Vingerling leegverkoop. Las de woorden ’’behekste bibliotheek’’ en nam hem gewoon mee, niet eens de achterkant gelezen. Vind de voorkant er heel spooky uitzien met dat behekste boek.

Het verhaal:
De bibliotheek krijgt een nieuwe vestiging. Tijdens het verhuizen van de collectie stuiten de bibliothecarissen op een mysterieus middeleeuws boek. Waar komt het vandaan? Wanneer de bibliothecaris het boek in de computer wil invoeren, valt het systeem uit: het boek laat zich niet catalogiseren. Dan verschijnen er twee heren die allebei het boek willen lenen. Hoofdbibliothecaris Sylfaen gaat op onderzoek uit en ontdekt samen met zijn zoon Bart dat hij een toverboek in handen heeft, een echt toverboek dat ze moeten beschermen tegen gevaarlijke krachten. Gelukkig laat het boek zelf ook niet met zich sollen.
!Spoiler alert!
Bart helpt tijdens de zomervakantie zijn vader ,de bibliothecaris, met het verhuizen van de bibliotheek. Tijdens het verhuizen ontdekken ze een vreemd oud boek, die tot Bart spreekt en zich weigert te catalogiseren in de computer. Er gebeuren allemaal vreemde dingen en Bart komt erachter dat het boek een grimoire is, een toverboek dat van Magister Tiranti geweest is. Maar dat is nog niet alles, de 2 tovenaarsleerlingen van Taranti, Garamond en Dauphin, willen ieder het toverboek hebben en niks of niemand staat ze in de weg om het te bemachtigen. Wanneer Garamond (een zwarte tovenaar) en Dauphin (een witte tovenaar) met elkaar in gevecht gaan, kan Bart er niet meer tegen en stopt de 2. Hij komt erachter dat hij een tovenaar is en daarmee de ware erfgename van de grimoire.

In het boek komen illustraties voor die mooi getekend zijn.
Ik zou mijn vader ook helpen met het verhuizen van de bibliotheek.
Het boek leest vlot en je hebt het zo uit. Een prima voorleesboek/leesboek voor kinderen.
Het boek had van mij wel langer gemogen, had meer willen lezen over Bart en zijn magie.

Conclusie:
Snelle en vlotte lees.
Een paar mooie illustraties.
Het verhaal had langer mogen duren.

Cheen

Meer recensies van