Spannende nieuwe scandinavisce serie

Christien Heinen 05 november 2019
Heerlijk vind ik Scandinavische thrillers. De verhalen worden heerlijk rustig omschreven, alles is duidelijk, je ziet het verhaal voor je. Het enige lastige zijn de namen van personen en plaatsen. En als het er een beetje veel zijn, dan vergt dat even aandacht. Zo ook bij dit boek. Je kan merken dat dit een serie wordt. Hoofdpersoon Tess wordt uitvoerig besproken, haar hele privéleven wordt uitvoerig uit de doeken gedaan. Verder is het een vrij uniek iets: een lesbische rechercheur in deze mannenwereld. Komt niet vaak voor in boeken. Het wordt zelfs uitvoerig besproken. Leuk!
Het leuke is dat een Cold case zaak wordt behandeld in combinatie met een zaak uit het heden. Je volgt echt alle puzzelstukjes om de zaak op te lossen.
Ik vond het boek een prettige schrijfstijl hebben. Gelijk vanaf de eerste bladzijde zit je in het verhaal, het begint meteen goed!
Ik vind dit zeker een aanrader om te lezen en ik kijk uit naar het volgende deel!

Meer recensies van Christien Heinen