Spannend verhaal van deze tijd

Christien Heinen 25 februari 2020
Met de kenmerkende stijl van Scandinavische boeken wordt alles zeer uitgebreid omschreven. Je leert Signe en Martin Juncker heel goed kennen. Hun privéleven wordt uitvoerig omschreven. Het is dan ook vanuit deze twee perspectieven geschreven.
Na een misstap van Juncker zijn Signe en Juncker uit elkaar gehaald en zit Juncker nu in een klein stadje op het plaatselijke politiebureau. Toch gebeurt ook daar van alles. Een dubbele moord en brandstichting in het asielzoekerscentrum. In Kopenhagen waar Signe nog steeds werkt, wordt een aanslag op een kerstmarkt gepleegd. Je volgt allebei de onderzoeken en op een gegeven moment komen de twee verhaallijnen bij elkaar en is het speurdersduo weer compleet.
Het verhaal zelf is spannend en helemaal van deze tijd met IS, zelfmoordaanslagen, asielzoekerscentra, enz.
Ik heb begrepen dat er al een tweede boek binnenkort uitkomt dus we kunnen nog meer avonturen van Signe en Juncker verwachten. Ook ben ik benieuwd naar het wel en wee in hun privéleven.

Meer recensies van Christien Heinen