The Bookbabe

"Er zal maar één iemand zijn die ik ooit zal vermoorden, en dat is degene die achter Truth or Dance zit." ~ p19.

Heerlijk hoe alles eindelijk op zijn plek valt. En dan einde, geweldig! Eigenlijk zou ik met deze informatie, de gehele trilogie nog eens moeten lezen...

"Het icoontje van de telegram app begint te branden. Shit, dat kan maar één ding betekenen." ~ p35.

Dance or Die is het derde en laatste deel in de Truth or Dance-trilogie. India's dansopleiding zit er bijna op. Nog maar 1 jaar, en misschien mag ze dan auditie doen voor het Nationaal Ballet. Eén heel lang jaar, want de groepschat Truth or Dance blijft haar en haar vriendinnen lastig vallen, als een levensgevaarlijke stalker. En India vermoed dat die dit jaar pas echt zal toeslaan...
Je weet dat je in dit deel eindelijk te horen gaat krijgen wie er achter alle ellende zit, maar Chinouk Thijssen weet de climax zo lang mogelijk door te schuiven naar het einde. Zelfs zo lang dat ik me zorgen begon te maken of het einde niet al te veel afgeraffeld zou worden. Gelukkig viel dat reuze mee, al had ik zelf graag misschien iets meer over tijd daarna gelezen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Het verhaal zit goed in elkaar, en als een echte thriller auteur wordt er niet met iedereen even zachtzinnig omgegaan. De opleiding zelf is iets meer naar de achtergrond geschoven, en de focus ligt inmiddels meer op de vriendinnen en de chat, hoewel ballet nog steeds de kern van het verhaal is uiteraard. Je voelt de druk van de chat, en ook dat deze steeds gevaarlijk wordt. Het is absoluut geen spelletje, en het bloed vloeit dan ook nog meer dan in deel 2!

"Het wordt tijd dat jullie weer afscheid van iemand gaan nemen. Wie o wie zal de avond niet overleven?" ~ p134.

Als ik dan toch een puntje van kritiek moet leveren, en dat is dan ook de reden dat het net geen 5 sterren voor mij is, is dat er af toe te grote sprongen gemaakt worden. Dingen die met een korte zin overbrugt worden, en daarmee af zijn. Buiten dat heb ik echt weer met volle teugen genoten tijdens het lezen, en verraste ik mijzelf ook nog eens, door het blijkbaar bij het juiste eind te hebben wie er achter alles zat!

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters