The Bookbabe

"Want als wij er niet meer zijn, zogenaamd omdat we risico's moeten nemen en een heldhaftige dood sterven, wie moet dit rijk dan uit de stront trekken?" ~ p38.

Het verhaal blijft zichzelf overstijgen, zelfs in dit vierde boek. Stiekem hoop ik dat er nooit een einde aan komt, want ik ben er nog lang niet klaar voor om ooit afscheid te moeten nemen van deze geweldige wereld!

"Het is zwaar, voor iedereen, om gescheiden te zijn van geliefden. En dan ontsnappen er harde woorden die voortkomen uit woede en verdriet." ~ p118.

De kristallen Tempel is het vierde boek van De boeken van Terra Fabula, en het tweede deel van de tweede tweeluik, hoewel het allemaal in 1 adem doorgelezen kan worden. De krachten van Het Boze worden steeds sterker en Terra Fabula wordt gevangen in duistere dagen. De jacht naar de laatste overgebleven Giften van de Eldrid is begonnen, maar zullen ze op tijd zijn? Legers van duister en licht komen tegen over elkaar te staan voor de beslissende slag.
Dat ik fan ben van Peter DeWillis is al lang geen geheim meer en ook dit verhaal was weer absoluut de moeite waard. Terwijl het duister langzaam Terra Fabula over proberen te nemen wordt ook de toon van de boeken duisterder, maar zonder uit het oog te verliezen dat het een boek voor de jeugd is. Met de nodige humor, zoals we van Peter DeWillis gewend zijn, weet hij een perfecte balans te houden. Door zijn verhalen zou je bijna gaan geloven dat magie echt bestaat, of geloven dat hij er in ieder geval een flinke dosis van heeft toegepast tijdens het schrijven. Ook dit deel heeft weer geweldige gekkigheidjes, waar ik heerlijk om gelachen heb.

"Zo is de liefde. Wij veranderen in woeste krijgers om haar te volgen, vast te houden en te beschermen" ~ p334.

Ik heb het al eerder gezegd, Peter van Roermund is voor mij de Jules Verne van de 21ste eeuw. Zijn avonturen zijn zo geweldig, dat ik gewoon weg niet begrijp dat deze nog niet over de gehele wereld verkocht worden. Of nog beter: op het witte doek te zien zijn. Dit zijn de verhalen die je alle kinderen en volwassenen wilt meegeven! Puur genieten.

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters