"Kan je hunkeren naar een waanbeeld? Is er een manier om te forceren dat je er weer in terechtkomt?" ~ p22.

Dat ik geen fan van verhalenbundels ben is inmiddels wel bekend. Voor dit album maakte ik echter graag een uitzondering, want van J. Sharpe wil ik gewoon alles lezen!

"De man op de foto had nog geen weet van de pijn die hem te wachten stond. God, wat zou hij wel niet willen doen om naar dat moment terug te kunnen keren." ~ p143.

Donkere herinneringen is een verhalenbundel met 18 verschillen verhalen, varierend van kort tot lang en over het algemeen allemaal met een spannende toon. J. Sharpe bewees zich eerder te kunnen met met o.a. Dean Koontz, en ook dit album is daar geen uitzondering op. Aan fantasy geen te kort, en zoals altijd: hoe gekker hoe beter! Toch wist niet elk verhaal mijn hart te veroveren. Sommige voelde te kort, net niet af, of lieten geen bevredigend gevoel achter. Dat is altijd het risico van bundels: weet je met alle 18 verhalen de lezer te boeien? De echte klappers voor mij waren 'Wolkendenk', 'Echo van een monster', 'Perspectief' en 'Astraal lichaam', waarbij ik bij elk verhaal toch weer dat gevoel had: jammer dat dit geen heel boek is! Toch zijn de korte verhalen heerlijk om tussen de bedrijven door te lezen, of ideaal voor de momenten dat je concentratie slecht is. Een ding is zeker, deze bundel zal je zeker verrassen.

"En als er is gelogen over wat er met de lichamen van de overledenen gebeurt, wat is er dan nog meer een leugen?" ~ P232.

Ik denk dat alles bij elkaar genomen mijn gevoel blijft hangen op 3 sterren. Heerlijk boek, met een paar geweldige verhalen, en absoluut de moeite, zeker om eens kennis te maken met het genre, maar geen "spring een gat in de lucht"-gevoel, zoals ik dat met zijn boeken wel heb. Ik kijk dus rijkhalzend uit naar zijn volgende verhaal van minimaal 80.000 woorden ;)

Reacties op: The Bookbabe

Donkere herinneringen - J. Sharpe