The Bookbabe

"Toch is het mooi dat er ergens een luikje is geopend. Met een vlammetje erachter. Misschien nog piepklein, maar toch." ~ p35.

Nooit gedacht dat ik zo verliefd zou kunnen worden op een boek met als thema voetbal, maar het is echt gebeurd. Een heerlijke hollandse feelgood die absoluut de aandacht verdiend!!!

"Trainers van zoontjes mocht niet dit soort gevoelens opwekken. Het zou verboden moeten zijn!" ~ p84.

Langs de lijn verteld het verhaal van Anouk. 6 Jaar na het overleiden van haar man weet ze niet wat haar overkomt als ze de nieuwe voetbaltrainer van haar zoontje ontmoet. Ruud bezorgd haar vlinders en verwarring. Maar hij lijkt een getrouwde man, en dus onbereikbaar.
Bij dezelfde voetbalclub valt voetbalhater Kim als een blok voor de onbekende Branco. Maar zou zij hem nog net zo leuk vinden als ze ontdekt dat hij een prof voetballer is?
Het is best spannend om een boek te lezen van iemand die je heel aardig vind, en waarvan je tot nu toe alleen korte verhalen hebt gelezen. En dan ook nog eens een boek over voetbal, absoluut niet mijn onderwerp. Maar Karin de Graaf heeft echt mijn hartveroverd met dit boek! Wat een prachtige verhaallijnen, geweldige personages en perfect decor. Alle losse lijnen komen uiteindelijk perfect samen, en aan alles is gedacht: liefde, struggles, verlies, verdriet, verwachtingen en een zuchtwaardig einde. En als je, zoals ik, niks met voetbal hebt? Het maakt absoluut niet uit. Een van de personages haat ook voetbal ;)

"Alles was relatief. Ruzietjes, irritaties tussen mensen. Allemaal energieverspilling. Geniet van de tijd die je met elkaar kunt delen." ~ p96.

Soms lees je een boek die je het liefst gewoon bij iedereen in de boekenkast wilt proppen. Waarvan je gewoon zeker weet dat ze er met volle teugen van gaan genieten. Een boek dat het gewoon verdiend om gelezen te worden. Dit is zo'n boek, en hopelijk weet het verhaal (en de auteur) vele harten te veroveren. Dikke 5 sterren!

Meer recensies van Cisz Geverink-Strasters